Performance management
(evaluacije učinka, KPI/OKR/KR, bonus modeli / stimulacije)
CHATGPT:
Upravljanje performansama zaposlenih pomaže organizacijama da prate i bolje upravljaju načinom na koji zaposleni doprinose postizanju poslovnih ciljeva. Takođe omogućava zaposlenima da znaju šta se od njih očekuje, kako da poboljšaju svoj rad i u kom pravcu da idu u daljoj karijeri (malo podesća na GPS). Ovaj proces, ako je sproveden kako treba, doprinosi povećanju zadovoljstva, produktivnosti i efikasnosti zaposlenih, kao i boljoj usmerenosti organizacije prema postizanju postavljenih ciljeva. Dakle, osnovna svrha upravljanja performansama je unapređenje efikasnosti i produktivnosti zaposlenih, a samim tim i kompanije. To se pre svega postiže postavljanjem jasnih očekivanja i ciljeva (KPI) ka zaposlenima, praćenjem napretka prema tim ciljevima i pružanjem redovnih konstruktivnih povratnih informacija kako bi se omogućila prilika za poboljšanje. Ako želimo da ovaj proces bude uspešan, njega takođe treba da prati posebno nagrađivanje ili priznanje zaposlenih koji postižu izvanredne rezultate, ali i pomoć zaposlenima koji još uvek ne mogu da dostignu ono što se od njih očekuje.
PRIM. PREV. (EJČAR):
Omiljena tema menadžmenta, koju vrlo često, ako se bave samostalno time, poistovete sa bonus modelima. Nije to toliko ni pogrešno ali performans menadžment nije samo to. Osim dela koji se odnosi na upravljanje učinkom – targeti, KPI-evi, metrike, skale bonusa... Postoji i važan deo koji se odnosi na evaluiranje nečijeg doprinosa na širem nivou, samim tim upravljanje nečijom karijerom i sl. Ali čak i da fokus stavimo na bonus modele, jako često se zanemare osnovne postavke bilo kog bonus modela – a to je transparentnost, jasnoća, pravičnost i jednostavnost. Gotovo je izvesno da će u svakoj kompaniji postojati neki način da se da bonus za izvanredne rezultate, na ovaj ili onaj način, ali često se fejluje u tome kako to radimo, a onda se izgubi i smisao toga. Da bi bonus model ispunio svoju svrhu, a to je da podstakne zaposlenog da ostvari određeni target ili ga prebaci, zaposlenom on mora biti jasan, unapred iskomuniciran, sa jasnim pravilima, objektivan, dostižan. Ako sve to izostavimo, što je čest slučaj u kompanijama, onda je zaposleni baš srećan kada mu legne bonus, i baš nesrećan kada mu ne legne, ali nije mu baš najjasnije šta sa tim da radi i kako da na to utiče.
SPECIJALISTI ZA OVAJ PROCES
Nataša Bulatović
Associate HR Director (Adriatic, Baltic, Ukraine)
Razvoj zaposlenih
Organizacioni dizajn
Mentalno zdravlje
HRBP
Performance management
Organizaciona kultura
Jelena Danilović
Cluster Reward Manager
HR kontroling
Comp&Ben
Sindikati
Otkazi
HR operacije
Performance management
Katarina Acević
HR Konsultant
Razvoj zaposlenih
Regrutacija i selekcija
Organizacioni dizajn
Comp&Ben
Mentalno zdravlje
HRBP
Sindikati
Performance management
Organizaciona kultura
Marija Radovanović
HR menadžer
Razvoj zaposlenih
Regrutacija i selekcija
Organizacioni dizajn
Comp&Ben
HRBP
Onboarding/Offboarding
Performance management
Danijela Perunović
HR menadžer
Razvoj zaposlenih
Regrutacija i selekcija
Organizacioni dizajn
Mentalno zdravlje
HRBP
Otkazi
Onboarding/Offboarding
Performance management
Organizaciona kultura
Dejan Jovetić
Group HR Director
Organizacioni dizajn
HRBP
Otkazi
HR operacije
Performance management
Ivana Miučić
Ekspert za kompenzacije i benefite
HR kontroling
Comp&Ben
HR operacije
Performance management
Tamara Jovanović
People Development manager
Razvoj zaposlenih
HR kontroling
Organizacioni dizajn
HRBP
Onboarding/Offboarding
Performance management
Organizaciona kultura
Aleksandra Lancoš
Comp&ben specialist
HR kontroling
Comp&Ben
HR operacije
Performance management
Danijela Mihailović
Menadžer za kompenzacije i benefite
HR kontroling
Comp&Ben
Performance management
Ivana Tomašević
HR Director CWP Europe
Razvoj zaposlenih
HR kontroling
Organizacioni dizajn
Comp&Ben
HRBP
Onboarding/Offboarding
Performance management
Organizaciona kultura
Milica Lazić
HR menadžer
Razvoj zaposlenih
Regrutacija i selekcija
Comp&Ben
Mentalno zdravlje
HRBP
Performance management